Результат пошуку зображень за запитом "Книжкова лікарня"Як зацікавити учня книгою
(поради педагогам)

Формування навичок кваліфікованого читача - це складне, але дуже важливе завдання, яке потрібно вирішувати. Один із секретів або ключів до розв'язання цієї проблеми – це зацікавлення, захоплення художнім словом і твором, що вивчається. У кожного педагога мають бути методи, прийоми і форми роботи, які крок за кроком ведуть учнів у світ великої літератури.

Серед найбільш ефективних слід виділити такі, які вже перевірені досвідом

1. Знаходити «родзинку» у кожному творі и використовувати її для зацікавлення. Виразно читати найяскравіші сторінки твору.

2. Знайти «ключ», який відкрив би серце читача для сприйняття твору.

3. Вміти віднайти у книзі ті захоплюючі епізоди, які обов'язково мають заінтригувати читача. Їх можна прочитати на початковому етапі вивчення твору за принципом «далі буде...».

4. Проводити показ ілюстрацій, що має залучити учня до читання (наприклад, ілюстрації до твору «П'ятнадцятирічний капітан» Ж. Верна).

5. Практикувати на уроці проведення самостійних робіт - складання плану до всього тексту або частини книги (5-7 кл.).

6. Працювати з текстами, що дає змогу вчителеві і учневі перевірити, наскільки добре запам'ятався зміст книги.

7. У 5-6 класах практикувати ведення читацьких щоденників. Навчити дітей ро¬бити записи, щоб це не забирало багато часу.

8. Учням 7-8 класів запропонувати «Словник кваліфікованого читача», куди записувати незрозумілі слова і вислови з прочитаного тексту та їх тлумачення за словником.

9. Учням 9-11 класів запропонувати виписувати цитати: думки авторів, героїв твору, крилаті вислови, які особливо сподобалися. Вони стануть у пригоді при усних відповідях і для написання творів.

10. Починаючи з 5-го класу, вчити дітей визначати тему (спираючись на назву твору) та головну думку (ідею) твору.

11. Вчити учнів бачити деталі, які часто допомагають розкриватиобрази героїв, розуміти їхні вчинки.

12. Рекомендувати учням книги для додаткового читання, допомагати зорієнтуватись у безмежному світі літератури.

13. Не забувати щораз приводити дітям аргументи на користь тих, хто любить книги і старанно читає.

14. Завжди відзначати і заохочувати учнів, які багато читають. Особливо враховувати це при виставленні атестаційних та семестрових оцінок.

15. Час від часу проводити конкурси читачів-ерудитів, вікторини, брейн-ринги, КВК, літературні конкурси у класі, між класами в паралелі.

16. Зачитувати короткі анотації цікавих книг письменника під час вивчення його творчості.

17. Вчити учнів сприймати книгу на емоційному рівні. (Чи захопив вас твір, схвилював, зацікавив, викликав сміх, сум, радість, заставив задуматись?).

18. Для кращого розуміння складних творів у старших класах проводити евристичні бесіди.

19. Під час тижнів зарубіжної літератури в школі проводити заходи, які б захоплюали учнів і спонукали до активного чи-тання: інсценізації окремих творів (або уривків); конкурси стіннівок; виставки-конкурси ілюстрацій до вивчених творів; вікторини, конкурси ерудитів тощо.

РЕКОМЕНДАЦІЇ
класному керівникові щодо організації роботи
зі шкільними підручниками

  • На початку навчального року до 5-го вересня одержати комплект підручників на клас.
  • Визначити стан одержаних підручників, у разі потреби провести заміну.
  • Класний керівник несе матеріальну відповідальність за одержаний комплект підручників на клас упродовж навчального року.
  • Визначити відповідальних у класі за збереження навчальних книг.
  • Запланувати виховні заходи щодо збереження підручників із класним колективом.
  • Виступати з рекомендаціями для батьків щодо збереження підручників у домашніх умовах.
  • Постійно здійснювати контроль за станом збереження підручників. Один раз на місяць інформувати оргкомітет огляду-конкурсу «Живи, книго!» про стан збереження підручників класним колективом.
  • Організовано здати підручники наприкінці навчального року до бібліотеки, попередньо проаналізувавши їхнє збереження, та подати інформацію про проведену роботу зі шкільними підручниками упродовж року за такою схемою:

1. Кількість учнів в класі ________

2. Одержано підручників на клас, всього:
у відмінному стані _______
у доброму стані ______
у задовільному стані ______

3. Повернено підручників до бібліотеки, всього:
у відмінному стані ______
у доброму стані _______
у задовільному стані ______

4. Загублено підручників (загальна кількість):
з них замінено ______
заборгованість ______

5. Прізвища учнів, яких слід відзначити за краще зберігання підручників.

Кiлькiсть переглядiв: 218

Коментарi